Új szolgáltatásunk: uzletresz.com Private

Elindult oldalunkon belül a második cégeladás platform uzletresz.com Private néven. Az új platform kibővített, és az eggyel nagyobb méretű eladó cégekre optimalizált szolgáltatáscsomaggal, jutalékos (sikerdíjas) rendszerben áll a cégadásvételi piac rendelkezésére.

Háttér: mi az elgondolás az uzletresz.com Private mögött?

Amikor elkezdtünk az oldal megalkotásán gondolkodni, akkor nem annyira az volt a kérdés meg lehet-e csinálni az oldalt, hanem inkább az, hogy más miért nem csinálta ezt már meg, nem szabad ezzel foglalkozni, vagy mi miatt? 

Emiatt is megnyugtató volt hallani, hogy bizony mást is foglalkoztatott már az a kérdés, hogy amit kitalált, azt más miért nem csinálta már meg, hiszen annyira kézenfekvő. És ez még olyan hatalmas piacon is igaz, mint mondjuk az USA. (Az interjúban szereplő Rich Barton több igazán sikeres startup, mint például az egyik legnagyobb amerikai ingatlanportál alapítója.) 

Emiatt is természetesen megnéztük, hogy más országokban hogyan működnek a cégadásvétellel foglalkozó oldalak, és a külföldi mintákból a legjobbnak talált elemeket a saját ízlésünk és megközelítésünk szerint továbbgondoltuk, annak érdekében, hogy a külföldi mintákból kiindulva ugyan, de valami egyedit hozzunk létre. Ennek a továbbgondolásnak a része, hogy az oldalon belül eleve két platformot terveztünk. 

Szakmabeliként hosszú évek alatt számos cégadásvételben működtünk közre az egészen egyszerűektől a több tízmillió EUR értékű tranzakciókig, hazai és külföldi pályán is. Így egyértelmű volt, hogy ugyanazzal a megközelítéssel nem lehet egyszerre több szegmenst megfelelően kiszolgálni, miközben a tranzakciós tanácsadás olyan hozzáadott értéket termel, amelynek bőven van terepe. 

Az USA-ban immár évszázadok óta adnak és vesznek vállalkozásokat szabadpiaci körülmények között. Ehhez kiépült a megfelelő tanácsadói infrastruktúra is, a legegyszerűbbtől a legnagyobb hozzáadott értéket nyújtó tanácsadókig. Erről hatalmas adatmennyiség áll rendelkezésre, nemcsak mennyiségben, de időtávon is. 

Ebből az adatmennyiségből kitűnik, hogy ahol nagyobb hozzáadott értéket nyújtó, “drágább” tanácsadó működik közre, adott esetben kellő időt kapva a vállalkozás eladásra való felkészítésére, ott jellemzően a vevők nemcsak magasabb árat hajlandóak fizetni (például mert jobban szervezett, jobban átlátható céget kapnak, amelynek a megvételében kisebb kockázatot érzékelnek), és így jellemzően a magasabb tanácsadói díj is kényelmesen megtérül, hanem - és ebben van az igazán szignifikáns különbség - annak az esélye is jelentősen megnő, hogy egyáltalán lesz vevő, és a cégeladás egyáltalán megtörténik, merthogy még az USA-ban sem lehet mindent eladni. 

A Standard platformmal mostanra összegyűlt a kellő tapasztalat ahhoz, hogy nyugodtan el tudjuk indítani mellé a Private platformot. Egyúttal a jelenlegi platform felveszi az uzletresz.com Standard nevet.


Az oldalon megjelenő írások gyűjteménye

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sikeres cégeladás 20 lépésben

Eladó cégek értékének meghatározása